رنگ های ترافیکی چیست ؟

رنگ ترافیکی چیست ؟

با توجه به ماشینی شدن زندگی انسان ها و ورود خودرو ها به این محدوده، مسئله حمل و نقل و استفاده از رنگ های ترافیکی به یکی از بزرگترین مسائل دنیای کنونی تبدیل شده است. یکی از مهمترین نیاز ها در این زمینه، ایجاد ایمنی برای حمل نقل هرچه راحت تر در این حوزه می باشد.

این رنگ در جهت تحقق این هدف بزرگ در انواع مختلف و با توجه به نیاز های حمل و نقل و کاهش خطرات ناشی از حوادث رانندگی تولید میشود. و جایگاه ویژه ای در میان رنگ ها و حوزه رنگسازی پیدا کرده است.

لذا لازم دانستیم که شما را با انواع رنگ های ترافیکی شرکت چوبین رنگ زاگرس و روش های اجرای آن آشنا کنیم. لازم به ذکر است که مشاوران ما همواره برای اطلاعات بیشتر در دسترس شما قرار خواهند داشت.

رنگ های ترافیکی

اجرای رنگ ترافیکی توسط شرکت چوبین رنگ زاگرس

انواع رنگ های ترافیکی

این رنگ ها به دو دسته ی بزرگ سرد و گرم تقسیم می شوند. در ادامه با رنگ ترافیکی سرد چوبین رنگ زاگرس بیشتر آشنا می شویم.

رنگ های ترافیکی سرد چوبین رنگ زاگرس

این نوع رنگ بر پایه رزین های کائوچو کلرینه شده و رزین های آلکیدی ساخته می شود. دوام و پایداری این نوع رنگ ها بسیار بالا بوده و مقاومت خوبی در برابر سایش دارند . رنگ های ترافیکی سرد کلروکائوچو چوبین رنگ زاگرس بیشتر در مناطق با با آب و هوای متعادل و با حجم ترافیکی متوسط کاربرد دارند.

این نوع رنگ ها بر پایه ی رزین های اکریلیک پایه ی حلالی ساخته می شوند. سرعت خشک شوندگی و چسبندگی خوب روی سطوح قدیمی و پایداری نوری بالا از ویژگی های این نوع رنگ ها می باشد.

این نوع رنگ ها بیشتر در داخل شهر و خطوط بین شهری کاربرد دارند.

این نوع رنگ فاقد هرگونه حلال بوده و به کمک ترکیب با جز دوم و سوم در هنگام اعمال، سخت می شوند. به دلیل انجام واکنش های شیمیایی گرما زا، بعد از اختلاط این جز ها با هم گرما تولید می شود.

از این نوع رنگ ها برای علائم هشدار و خطوط عابر پیاده و … با ضخامت حدود 2 میل استفاده می شود.

رنگ های ترافیکی چوبین رنگ زاگرس

اجرای خط کشی رنگ ترافیکی در اصفهان

رنگ های ترافیکی گرم چوبین رنگ زاگرس

رنگ های ترافیکی گرم ، رنگ هایی هستند که بر اساس رزین های هیدروکربنی و آلکیدی و به صورت پودر ساخته می شوند. این نوع رنگ ها برای مصارف آزاد راه ها و مسیر های پر حجم ترافیک مناسب هستند. از ویژگی های این رنگ ها می توان به خواص مکانیکی و و قابلیت اجرا در ضخامت های نسبتا بالا ( 500 تا 3000 میکرون) اشاره کرد.

روش های اجرای رنگ های ترافیکی

  • دستی

این روش به صورت سنتی و قدیمی با کاردک و غلطک انجام می شود.

  • اسپری

ین روش با ماشین آلات خاص و اسپری رنگ روی سطوح انجام می شود.

  • اسکرید

در این روش رنگ ها به صورت مذاب گرد آوری شده و بر روی سطوح اسپری می شود.

  • اکستروژن :

این روش حرارت دادن رنگ می باشد. پس از حرارت در گرمکن این رنگ ها با استفاده از ماشین های مخصوص بر روی سطوح رنگ آمیزی می شود. این روش بیشتر برای حاشیه ی راه ها کاربرد دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *